بازار سیاه

بازار سیاه

اموزش و دانلود
بازار سیاه

بازار سیاه

اموزش و دانلود

همه چیز در مورد The Elder Scrolls V - Skyrim

مجموعه بازی The Elder Scrolls در سبک اکشن  , نقش آفرینی و به صورت جهان باز می باشد که توسط استودیو Bethesda Games ساخته شده و Bethesda Studios آن را برای PC منتشر کرده است . تمرکز اصلی این مجموعه از بازی ها بر روی گیم پلی گسترده و آزاد آنها بوده است . نسخه های Morrowind , Oblivion و Skyrim توانسته اند در زمان خود جوایز بهترین بازی سال را از رسانه های مختلف کسب کنند و تاکنون بیش از 30 میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشته است .

دانلود نسخه کامل بازی The Elder Scrolls V - Skyrim (نسخه سالم)

رفع مشکل کلی صدای بازی skyrim (افکت صوتی)

رفع مشکل صدای شخصیت Esbern 

فایل های راهنما PDF بازی The Elder Scrolls V - Skyrim (راهنمای قدم به قدم)

توضیحات و نقد و برسی بازی


این بازی باگ های زیادی داره برای رفع باگ ها اپدیت یا حتی مود هایی منتشر شدن که باگ ها رو رفع نمی کردن هیچ 


مشکلات رو هم دوبرابر میکردن و من ساعت ها تو سایت های خارجی جستوجو کردم و راه حل های خوبی پیدا کردم و با شما


به اشتراک میزارم.



دانلود بازی The Elder Scrolls Skyrim Legendry Edition


Quest ها هم مثل نبردهای بازی دینامیک تر شده و شما نسبت به شخصیتی که پرورش دادین , با Quest های متفاوتی روبرو میشین. مثلآ کسی که از جادوها زیاد استفاده میکنه , ممکنه با یک جادوگر روبرو شده و مآموریتی رو از اون بگیره در حالی که فردی که از اسلحه ها استفاده میکنه شاید اصلآ اون جادوگر رو نبینه. همچنین Quest ها نسبت به Level و مهارت های شما طراحی میشن. برای مثال همون مآموریتی که در بالا ذکر شد (نجات دختر) زمانی به شما داده میشه که توانایی نبرد با دشمنان اون قسمت رو داشته باشین و قدرت دشمنان حدودآ به شما نزدیک باشه. در Oblivion وقتی آیتمی رو روی زمین رها می کردین , اون آیتم همون جا باقی می موند ولی در Skyrim موقعیت های مختلفی در این زمینه پیش میاد. مثلآ شما خنجری رو به هر دلیلی (نداشتن جای کافی) رها می کنین و ممکنه یک پسربچه اون رو برداشته و دنبال شما بیاد تا خنجر رو به شما بده ! یا چند نفر اون خنجر رو پیدا کنن و برای صاحب شدنش با همدیگه بجنگن !

موتور بازی کاملآ جدید هست. برف ها به صورت دینامیک و پویا شروع به بارش میکنن , درخت ها و شاخه ها نسبت به جهت باد حرکت میکنن و رودخانه ها به زیبایی تمام در جریان هستند. زاویه سوم شخص پیشرفت زیادی داشته و این پیشرفت از طریق تصاویر بازی مشخصه. گزینه ای برای حذف HUD وجود داره تا بازیکنان بتونن بدون وجود نوشته ها و تصاویر مختلف دور صفحه به بازی خودشون ادامه بدن. بازیکن میتونه فواصل طولانی رو با دویدن کوتاه کنه یا از Fast Travel برای رفتن به مکان هایی که قبلآ اونجا بوده استفاده کنه. شهر میتونه مورد حمله اژدها قرار بگیره و شاید موجودات دیگه هم به شهر حمله کنن. همچنین بازیکن میتونه با NPC های مختلف , دوئل به سبک غربی رو تجربه کنه.

بازی در بخش شمالی Skyrim رخ میده و داستان اون به ۲۰۰ سال پس از اتفاقات Oblivion میپردازه. بازیکن به عنوان یکی از Dragonborn ها باید از بازگشت اژدهایان طبق پیش گویی جلوگیری کنه. مرشد شخصیت اصلی هم یکی از آخرین Blade های باقی مونده هست. (Blade ها افراد بلند مرتبه ای هستن که توی نسخه های قبلی هم حضور داشتن و شما میتونستین عضوی از اونها بشین) . بازی شامل ۵ شهر بسیار بزرگ خواهد بود و مثل همیشه پر از سیاهچال ها , غارها و مناطق زیرزمینی و مخفیست. تنوع محیط های بازی هم از نسخه های پیشین بیشتر خواهد بود.




بازی کامله و شامل تمام DLC ها است.


 پارت 01 - حجم 1 گیگابایت

پارت 02 - حجم 1 گیگابایت

پارت 03 - حجم 1 گیگابایت

پارت 04 - حجم 1 گیگابایت

پارت 05 - حجم 1 گیگابایت

پارت 06 - حجم 1 گیگابایت

پارت 07 - حجم 1 گیگابایت

پارت 08 - حجم 1 گیگابایت

پارت 09 - حجم 1 گیگابایت

پارت 10 - حجم 1 گیگابایت

 پارت 11 - حجم 1 گیگابایت

 پارت 12 - حجم 3 مگابایت


******************************************************************************************************************
رفع مشکل صدای محیط بازی skyrim (افکت صوتی sound effect)
اونایی که این مشکل و دارن وقتی بازی میکنن فقط صدای پای  و صدای سلاح رو میشنون.
یعنی وقتی که از کنار آبشار رد میشن یا حتی وقتی اژدهایی پرواز میکنه یا  از جادو استفاده میکنید صدای از بازی در نمیاد. 
برای رفع مشکل این مشکل باید فایل صوتی زیر رو دانلود کنید و تو  پوشه  \The Elder Scrolls V - Skyrim\Data کپی کنید.
توجه: برای دانلود فایل باید تو سایتش ثبت نام کنید تا لینک و بهتون بده.
وقتی ثبت نام کردین تایمر 60 ثانیه ای میاد و بعدش میتونید فایل رو دانلود کنید.
center;">******************************************************************************************************************
رفع مشکل صدای شخصیت Esbern
Esbernشخصیتی که شما در Ratways در شهر Riftlen به دنبال آن میگردید. بعد از کشتن کلی راهزن حتی در Ratways و پیمودن مسیری نسبتا پیچ در پیچ، شما بالاخره Esbern را می یابید و با او صحبت میکنید. اما متوجه میشوید که او صدایی ندارد. همچنین بعد از تمام شدن مکالمات بین شما و Esbern، او در را برای شما باز نمیکند. برای بعضی ها، این مشکل حتی با آپدیت نیز حل نمیشود و نیاز به جای گذاری فایل های صوتی این شخص میباشد. کسانی هم که قادر به آپدیت کردن بازی خود نیستند، میتوانند با دانلود فایل های صوتی Esbern این مشکل را حل کنند.
برای رفع مشکل این مشکل باید پوشه sound رو   تو  پوشه  \The Elder Scrolls V - Skyrim\Data کپی کنید.


پسورد درصورت نیاز : www.blackmarket.blogsky.com


******************************************************************************************************************
فایل های راهنما PDF   
    
برای دانلود راهنما  Skyrim WALKTHROUGH    کلیک کنید (راهنمای مراحل)


******************************************************************************************************************
توضیحات و نقد و برسی بازی

در هر نسل، یک سری از بازی های رایانه ای هستند که تا سال ها و نسل ها بعد ، در یاد گیمران می مانند .مثلا همه ی ما از نسل چهارم “ماریو” و یا “کنترا” را به خاطر داریم.نسل های نسل گذشت تا به نسل هفتم رسید.نسلی که شاهکرا های زیادی را رونمایی کرده و به گیمران ارائه داد.بتزدا یکی از شرکت هایی بود که تمام و کمال وقت خود را صرف تولید بازی های بزرگ و زیبایی مانند RAGE , Dishonored و The Elder Scrolls V : Skyrim کرد.”خشم” از آن دسته بازی هایی بود که با گرافیک خیره کننده و گیمپلی سرسام آور گیمر را ساعت ها پای کامپیوتر می نشاند.”سرافکنده” با المان های نوین و جذاب مخفی کاری ، ماجراجویی نابی را برای گیرم به ارمغان می آورد.اما وقتی اسم The Elder Scrolls V : Skyrim به زبان می آید ، لغات ، کلمات ، نقد ها ، تعریف و تمجید ها و … از بیان وسعت دنیای این بازی قاصرند.

دنیای عظیمی که Bethesda برای گیمران به ارمغان آورد یکی از معدود دنیاهایی بود که قدم زدن در آن خسته کننده نمیشد ; قدم زدن در دنیای وسیع اسکایریم توام از حس نشاط و تنوع به همراه حس ترس و تنهایی بود.نمی توان در دنیای عظیم و وسیع اسکایریم قدم زد و از مناظر آن لذت نبرد و در همان لحظه از امکان حمله ی یک جانور وحشی نترسید.

اسکایریم دنیایی بود پر از نژاد های مختلف ، پر از مرمی که یا به شما کمک میکردند و یا شما را دشمن خود میدانستند ; سرزمینی که هر کس امپراطوری خود را بر پا کرده بود و برای فتح اسکایریم نقشه ای چیده و سعی میکردند بر یکدیگر چیره شوند.اسکایریم پر از دیدی و کلک است ; اسکایریم مهد جادو و قدرت های ماورائیست.اسکایریم زادگاه اژدها زاده ایست که مردم او را با نام ، مرد کوهستان می شناسند.

کسی که حتی روحش از اتفاقاتی که میخواهد برای اسکایریم بیفتد خبر ندارد …

حالا که این اتفاق افتاده است وقت آن است که خودی نشان بدهد و از موهبت و هدیه ای که به او داده شده است نهایت استفاده را بکند.اما او در این راه تنها نیست سر تا سر اسکایریم از این اتفاق وحشت دارند و دوست دارند به او کمک کند .پس تو تنها نیستی دواکین.تو تنها نیستی …

مرد کوهستان یا اژدها زاده؟

همه ی المان های اسکایریم ، عالی و بی نقص هستند ، اما داستان و شخصیت پردازی بازی ، در صدراین المان ها قرار دارند. در بخش داستانی ، میخواهیم به صورت کامل تمامی شخصیت ها ، محیط ها و حتی داستان های مربوط به DLC ها را نیز توضیح بدهیم.

اوج عظمت…

داستان بازی از جایی آغاز می شود که دواکین ( نام پیش فرض شخصیت اصلی بازی ) به همراه تعدادی از سربازان Stormclack توسط سربازان Imperial دستگیر شده و به یکی از مقرهایشان در شهری به نام Helgen میروند.دواکین مرد جنگل که تنها قربانی بیش نبوده و اشتباها در این جنگ دستگیر شده ،به همراه دیگر سربازان “استورم کلاک” به صف اعدامیان منتقل میشود.بعد از اعدام شدن دو سرباز “استورم کلاک” نوبت به دواکین میرسد.اما ناگهان سایه ی عظیمی بر سرقلعه ی هلگن فرود می آید.اژدهایی به عظمت یک کوه که تنها در قصه های کهن اسکایریم حرفی از آن زده شده بود بر بالای برج سربازان فرود آمده بود.بدن و بال های سیاه ،چشمانی فرمز و دود بزرگی که از دماغ آن اژدها بیرون می آمد ، به راحتی همگان را روشن کرد که این اژدها حرف حساب سرش نمیشود.

دواکین به کمک یکی از سرباز های Imperial از هلگن فرار میکند.اتفاقاتی می افتد تا این که دواکین یک اژدها را در حواشی شهر Whiterun به قتل میرساند و ناگهان روح آن اژدها وارد بدن دواکین میشود.در آن لحظه سربازان اطراف دواکین او را “اژدها زاده” خطاب میکردند.در آن لحظه دواکین فهمید که تقدیر ، مسئولیت سنگینی بر دوش دواکین قرار داده.او باید رییس و به نوئی ژنرال تمامی این اژدهایان یعنی “Alduin ” را به قتل برساند.

داستان بازی پر از پیچ و خم های مختلف است و شما را ساعت ها درگیر خود خواهد کرد.داستان های مراحل فرعی نیز جنجالی و زیباست.در یکی از داستان های بازی باید یک قاتل سریالی را در بازی شناسایی کنید که یکی از زیباترین مراحل فرعی بازیست.

تنوع نژاد ها در بازی به شدت (!) قابل مشاهده است.یکی از شخصیت های بازی در طول بازی به شما می گوید: “اسکایریم سرزمینی برای تمامی نژاد هاست.” .واقعا هم همین طور است.در طول بازی شاهد هر قشری و یا فرقه ای هستیم که در سرزمین اسکایریم پراکنده شده اند ، اما بعضی از قشرها بیشتر در مناطق خاصی پیدا میشوند.به عنوان مثال قشر Thief ها (دزدها) خیلی کم پیش می آید شما را در راه گیر بیاورند و قصد راهزنی داشته باشند اما فقط در شهر Riften می توان آن ها را پیدا کرد.

  اگر وارد یک هتل قدیمی در اسکایریم شوید و با آدم های داخل آن صحبت کنید ، متوجه خواهید شد که سازندگان برای ایجاد تنوع دست به چه کارهایی که نزدند ! امکان ندارد داستان یک شخص با داستان شخصی دیگر یکی باشد. هر کسی در دنیای عظیم اسکایریم داستان مربوط به خودش را دارد و همه یک دردسردر زندگی خود دارند.

محیط گسترده و پر جزئیات

نگاهی به شخصیت های مهم بازی می اندازیم:

Grey Brothers :

برادران خاکستری  ، سه برادر می باشند که تنها با یکی از آن ها می توانید صحبت کنید.دو برادر دیگر به زبان شما صحبت نمی کنند و زبانی عجیب و غریب دارند.این سه برادر به شما “فریاد” های اژدهایان را آموزش می دهند و شما را در مسیرتان هدایت می کنند.

Parthunex :

“پارسوناکس” یک اژدهاست و در حقیقت برادر آلدویین می باشد.پارتینکس نیز به شما چند “فریاد” یاد می دهد و در مورد آلدویین و “کتیبه ی بزرگان” راهنمایی های خوبی می کند.نکته ی جالب در باره ی این اژدها این است که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد !

Delphin :

دلفین یکی از شخصیت هاییست که در بازی کمک زیادی به شما می کند تا آلدویین را نابود کند.او از فرقه ی Blade هاست که یکی از قدیمی ترین فرقه های اسکایریم است اما فقط او و ازبرن از این فرقه باقی مانده اند.دلفین در فرقه ی خود یک جنگجو محسوب می شود و در جنگ بارها و بارها به شما کمک می کند.

Esbern :

عضو دیگر فرقه ی Blade که یک پیرمرد کهنسال و دنیا دیده است و در فرقه ی خود جز جادوگران محسوب می شود.او نیز به شما نصیحت هایی در مورد آلدویین می کند که به شدت به دردتان میخورد .

این شخصیت ها مهم ترین ها هستند که در تمام مسیر همراه شما هستند و شما را هدایت و همراهی می کنند.شخصیت های بیشتری نیز در راه شما قرار میگیرند که اگر بخواهیم همه شان را معرفی کنیم باید یک کتاب جداگانه برای این نقد در نظر بگیریم !


اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید این بخش یکی از زیباترین بخش های بازی می باشد. وقتی که از بازی کردن خسته شدید بر روی صندلی نشسته و کتاب جدیدی باز کرده و شروع به خواندن کنید.کتاب های داخل اسکایریم به شدت زیبا و جذاب هستند خصوصا کتاب های Dance On Fire که به شدت شما را مجذوب خود خواهد کرد و همچنین برای خرید آن باید سکه های زیادی خرج کرده اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.همچنین بعضی از کتاب ها خصوصا آن هایی که در عمارت حکمران ها قرار دارد سرگذشت اسکایریم را نشان می دهند که بسیار زیبا و جذاب می باشند.
در طول بازی شما چند کتیبه ی بزرگان ( The Elder Scrolls ) پیدا خواهید کرد که به شما سرگذشت اژدها زادگان   هزاران سال پیش را نشان می دهد که به نوبه ی خود داستان هایی بسی زیبا و به یاد ماندنی و اکثرا حماسی است که شما را با داستان هایی جدید و ماجراهایی جذاب و حقیقت هایی ناگفته رو به رو می کند.

بعضی اوقات در بازی نامه هایی در صندوق ها ، جیب مردم (!) ، دشمنان و … پیدا خواهید کرد که داستان های جدید را آغاز می کنند.این داستان ها معمولا یا به دشمنان شما مربوط می شوند یا این که به پیدا کردن شی ارزشمندی مربوط می شوند.

Nord ها ، قدیمی ترین نژاد اسکایریم محسوب می شود.حتی در بعضی از دیالوگ هایی که با Nord ها رد و بدل کنید به شما می گویند که “اسکایریم خانه ی نورد هاست” .برای همین اکثر کسانی که می خواهند یک نژاد برای شخصیت اصلی شان انتخاب کنند.

تصمیماتی که در بازی می گیرید به شدت مهم هستند.بازی یک پایان دارد اما تصمیماتی که می گیرید برای بعد از اتمام بازی خیلی مهم هستند.اگر کسی را از خود برانید ممکن است که در آینده پیامد هایش گریبان گیر شما بشود.ممکن است که در آینده کار شما فقط توسط این شخص باز شود که در این لحظه به خود می گویید :” خودم کردم که لعنت به خودم”.

تقریبا می توان گفت که داستان قوی ترین المان بازی است و حتی گیمپلی زیبای بازی ، زیباییش را مدیون داستان جذاب و حماسی آن است.

یک شخص در برابر یک دنیا !

دیگر همگان با گیمپلی پر آوازه و زیبای این بازی آشنا هستند و من هم به صورت خیلی خلاصه (!) به المان های مختلف گیمپلی بازی اشاره می کنم.

دید بازی قابل کنترل است.شما می توانید شخصیت بازی را با هر دوربینی که  میخواهید کنترل کنید.می توانید همانند بازی ها شوتر بازی را اول شخص کنید و فقط دستان شخصیت اصلی را مشاهده کنید یا که می توانید همانند بازی های اکشن ادونچر شخصیت بازی را کامل مشاهده کنید.این ویژگی یکی از خوبی های این بازی است که در هنگام تیراندازی با تیر و کمان کمک شایانی به مخاطب می کند.

به کجا چنین شتابان؟

در ابتدای بازی باید نژاد خود را انتخاب کنید.نژاد های زیادی در بازی وجود دارد که می توان به Imperial , ELF,Dark ELF,Nord و … اشاره کرد که هر کدام از آن ها در کار خود ماهر هستند.به عنوان مثال نورد ها در جنگاوری و استفاده از جادوهای مختلف تبهر مثال زدنی دارند و به همین دلیل اکثر کسانی که بازی را آغاز می کنند شخصیت خود را یک نورد انتخاب می کنند.

تنوع سلاح و زره در بازی تقریبا در هیچ بازی دیگری قابل مشاهده نیست.در بازی آنقدر با اسلحه ها و زره های رنگارنگ و متنوع رو به رو می شوید که بعضی اوقات برای  سبک کردن وزن خود دو دل میمانید که کدام یک را به زمین بیندازید.سلاح ها و زره ها در بازی انواع مختلفی دارند که می توان گفت قوی ترین آن ها Deadric ها هستند که تقریبا می توان گفت اگر آن ها را بکشید حتی سه اژدها به سختی می توانند شما را از پای در آورند.و از ضعیف ترین نوع زره و سلاح می توان به Hide , Iron اشاره کرد که نسبت به باقی نوع ها قدرت کمتری دارند.نوع های دیگری از سلاح ها می توان به Steel , Sudden , Ebony , Glass , DragonBone,DragonScale,Golden , Silver , Orc و … اشاره کرد.

بازی دو خط داستانی را دنبال می کند.مرحله های اصلی و مرحله های فرعی.سازندگان به قدری بر روی ساخت و طراحی مرحله های فرعی کار کرده اند که حتی این بخش از مرحله های اصلی نیز جذاب تر شده است.تنوع مراحل و پیشبرد در این قسمت به قدری گسترده و زیاد است که شما را ساعت ها پای بازی مینشاند.

بخش آپگرید و یا همان Level Up کردن بازی بخش بسیار بزرگیست و در روند بازی نقش پر رنگی دارد که در ادامه توضیح کاملی از این بخش خواهم داد.هنگامی که از توانایی های مختلف مانند استفاده از شمشیر با یک دست ، استفاده از شمشیر با دو دست ، استفاده از جادو ، کیف قاپی ، باز کردن قفل و … استفاده می کنید نوار توانایی های شما پر میشود و هر بار که این نوار کامل شود شما یک مرحله به توانایی هایتان اضافه می شود.وقتی به منوی افزایش توانایی می روید ، ابتدا به شما سه انتخاب داده می شود.طبق این سه انتخاب شما می توانید ده واحد به سلامت یا به قدرت یا به قدرت جادویتان اضافه کنید که بعد از انتخاب شما وارد منوی بزرگی می شوید که می توانید Perk مورد نظر خود را Unlock کنید.

در بازی شما تنها قادر به حمل وزن خاصی هستید که اگر وسایل بیشتر از حد مجازی را با خود حمل کنید نمی توانید بدوید و مانند حلزون ( ! ) به آرامی باید روی زمین راه بروید.اگر Stamina خود (قدرت) را افزایش دهید ، با هر بار افزایش قدرت حمل شما نیز بیشتر می شود و می توانید اجسام بیشتری را با خود حمل کنید.

منوی دارایی بازی بسیار شکیل و مرتب است. دارایی های شما به ترتیب نوع در بخش های مختلفی قرار گرفته اند.بخش هایی مانند Weapon , Appear , Books , Scrolls , Misc و …. که طبق این طبقه بندی به راحت می توانید وسایل مورد نظر خود را پیدا کنید.گوشه ی پایین سمت راست شما می توانید مقدار سکه و میزان مقدار وزنی که می توانید حمل کنید را مشاهده کنید.

تنوع دشمنان در بازی آنقدر زیاد است که قدم زدن در اسکایریم برای شما کابوس است که مبادا یکی از این چند صد گونه ها به شما حمله کند. در همه ی جای اسکایریم دشمنی برای شما وجود دارد .اصولا در این بازی تعداد گونه هایی که با شما دوست هستند خیلی کمتر از گونه هایی که با شما دشمن هستند پیدا میشود.در آسمان اسکایریم دشمنانی مانند اژدهایان دارید.در زیر زمین اسکایریم دشمنانی مانند استخوان های از خواب برخاسته و عنکبوت های غول پیکر دارید.بر روی زمین نیز همه جور دشمنی برای شما پیدا میشود از حیواناتی مانند گربه سان ها گرفته تا غول های بیابانی …


در بازی پول به روش های مختلفی به دست می آید.یک روش بسیار آسان وجود دارد که شخصا ازاین روش خوشم نمیاد و اون هم اینه که از کد ها تقلب استفاده کرد ، روش بعدی اینه که دشمنان خود را بکشید و از جیب آن ها پول هایشان را بدزدید .یا این که وسایلی که پیدا میکنید را بفروشید.در بعضی از موارد می توانید در ازای انجام کارهایی برای مردم پول در بیارید یا این که برای فرماندار ها کار کنید. هنگامی که در بازی بیکار می شوید  (که تقریبا اتفاق چنین پدیده ای محال است ! ) می توانید وارد مسافرخانه ها شوید و ازمتصدی آنجا درخواست شغل کنید و آن شخص به شما نامه ای می دهد که در آنجا شما می توانید همانند شخصیت اصلی فیلم سینمایی Django Unchained نقش جایزه بگیر را اجرا کنید و شخص تحت تعقیب را کشته و جایزه اش را دریافت کنید که به شخصه خودم از این کار لذت می برم.
در بازی ویژگی با نام شهرت وجود دارد که طبق این ویژگی مقدار عزیز بودن یا دشمن بودن شما برای مردم معین می شود.کمی ضعف کوچک در این بخش وجود دارد.به عنوان مثال اگر تکی به دامنه کوه رفته و صد عدد اژدها را ناکار کنید هیچ اتفاقی نمیفتد و مردم به راه خود ادامه می دهند و برای شما تره هم خورد نمی کنند.اما اگر کافی است به یک گاو در بازی نگاه چپ بکنید کل اهالی روستا به شما حمله ور می شوند و کل نقشه ی عظیم اسکایریم را در می نوردند و شما را تعقیب می کنند تا شما را به سزای عمل فجیعتان برسانند !

هنگامی که در تنگنا قرار دارید و نمی توانید کاری از پیش ببرید ، دو وسیله به شدت در بازی به دردتان میخورند.جادو ها و کتیبه ها.اگر در بازی جادوها و کتیبه ها به قدری به دردتان میخورد که اکثر مواقع در زمانی که انرژی تان کم شده به درد میخورند.کتیبه ها معمولا قدرت بیشتری از جادو ها دارند و به راحتی می توانند دشمنان بیشتری را به کشتن دهند.

در طول بازی افرادی وجود دارند که می توانند به شما مهارت های مختلف را آموزش دهند .مهارت هایی همچون تیراندازی ، دزدی ، جادوگری و … که با پرداخت چندین سکه می توانید این مهارت ها را کسب کنید.

در بازی می توانید مهارت های زیادی به دست آورید.به عنوان مثال می توانید آهنگری را یاد بگیرید و زره ها و سلاح هایتان را خودتان تولید کنید و از آن ها استفاده کنید یا این که می توانید سلاح ها و زره های خود را قوی تر کنید و با ساخت سلاح های بیشتر نوار توانایی خود را پرتر کنید.

تمام خوبی های اسکایریم را یک طرف بگذاریم ، اما این بازی یک ضعف بزرگ دارد که بتزدا باید چنین اشتباهی را انجام نمی داد.در بازی غذا برای خوردن وجود دارد اما نیازی به خوردن آن نیست ; جا برای خوابیدن وجود دارد اما نیازی به آن نیست ; دارو وجود دارد اما نیازی به مصرف آن ها نیست ;  این خود یک پوئن منفی برای بازی محسوب می شود که بتزدا از زیر دستش در رفته است !

سعی کردم به طور خلاصه گیمپلی بازی را تشریح و توضیح بدهم ، باید گفت بازی دارای گیمپلی بزرگ و درگیر کننده است که برای تجربه ی آن باید ساعت ها وقت پای آن صرف کرد.

سه DLC فوق العاده !

در این بخش میخواهیم نگاهی کوتاه به DLC هایی  که برای این بازی منتشر شده اند بیاندازیم.

DownGuard :

داستان این DLC از این قرار است که یک مامور از قوم جدیدی به نام Dawnguard پیش شما می آید و از شما دعوت می کند که به گروه Dawnguard ها بپیوندید.این گروه برای مبارزه با قوم جدیدی به نام Vampire ها (خون آشام ها ) شکل گرفته است و شما می توانید به یکی از این گروه ها بپیوندید.

اگر عضو نگهبانان سپید شوید یک انسان معمولی باقی خواهید ماند و باید با خون آشام ها مبارزه کنید.اما اگر به خون آشام ها بپیوندید شما در حقیقت دچار یک بیماری می شوید و انرژی تان در برابر خورشید هدر می رود و برای این که انرژی تان را پر کنید باید از خون انسان ها تغذیه کنید.

این دی ال سی دو گونه ی جدید به بازی اضافه می کند که این گونه ها خون آشام ها و گرگینه ها می باشند و یک گروه جدید به نام DawnGuard ها به بازی اضافه می کند.

همچنین سلاح های جدیدی به بازی اضافه می شود که اکثر اوقات در بدن دشمنانتان می توانید آن ها را پیدا کنید.

این بازی توانست فروشی ۲۰ میلیونی داشته باشد

Heartfire :

دی ال سی “خانه ی گرم و نرم” چندین بخش جدید به بازی می افزاید.

در این دی ال سی قابلیت ازدواج کردن به بازی اضافه می شود.شما باید در شهر ریفتن و به معبد مارا بروید و یک گردنبند مارا بگیرید و به دختر مورد علاقه ی خود بدهید و به او درخواست ازدواج دهید.

در این دی ال سی دختر ها و پسرهای کوچکی در خیابان ها گدایی می کنند و شما می توانید دو نفر از آن ها را به فرزندی قبول کنید و به آن ها هدیه بدهید.

همچنین وسایل جدیدی به بازی اضافه می شود و به درد دکوراسیون  خانه می خورد.

Dragonborn :

جدی ترین و بهترین DLC این بازی ، دی ال سی “اژدهازاده” است.

در این دی ال سی سلاح ها ، دشمنان ، سرزمین و قابلیت های جدیدی به بازی اضافه می شود.

داستان این محتوا بدین صورت است که چند مرد از سرزمینی دور به شما حمله ور می شوند و به شما می گویند : تو اژدها زاده ی دروغین هستی و اژدها زاده ی واقعی میراک  ( Mirrak ) می باشد.بعد از شکست دادن ان ها شما باید وارد سرزمینی دیگر بشوید تا این اژدها زاده ی فاسد را به قتل برسانید.

در بازی بیشتر از ۲۰۰ وسیله به بازی اضافه می شود که این وسایل زره ها ، سلاح ها و کتیبه ها و … را در بازی شامل می شوند.همچنین جادو های جدید به بازی اضافه می شوند که جادو های بسیار جالبی می باشند.همچنین فریاد های جدیدی به بازی اضافه می شود.

قبالیت جالب و جدیدی که در این دی ال سی به بازی اضافه می شود ، فریاد جدیدی است  که با استفاده از این فریاد می توانید سوار یک اژدها شوید و در آسمان پرواز کنید و از بالا به دشمنان خود حمله کنید.

در کل باید گفت دی ال سی های بازی بخش بسیار مهمی از بازی را تشکیل می دهند که ساعت های بسیار سرگرم کننده ای را برای شما به ارمغان می آورند.

اسکایریم عظیم ، اسکایریم زیبا / آوای

اولین چیزی که در طول بازی شما را جذب خود می کند ، طراحی سرزمین اسکایریم است.

اسکایریم به قدری زیبا و جذاب طراحی شده است که قدم زدن در آن برای هر کسی لذت بخش است.انقدر تنوع محیطی در اسکایریم زیاد است که هیچگاه از محیط اطرافتان خسته نخواهید شد.در بازی انواع و اقسام مناطق بر اساس آب و هوا وجود دارد و باعث می شود که گیمر در طول بازی تنوع را احساس کند و بازی برایش لذت بخش تر شود.

طراحی شخصیت ها در بازی متنوع و گوناگون است اما به این معنا نیست که هر شخصیتی چهره ی خاص خود را دارد.این امر تقریبا غیر ممکن است و اگر ممکن هم بود سال ها طول می کشید تا مدل های سه بعدی آنان ساخته و در بازی اعمال شود.

طراحی سلاح ها در بازی بسیار زیبا و متنوع است و در بازی با انواع و اقسام سلاح های مختلف آشنا می شوید که طراحی هایشان با یکدیگر متفاوت است و تقریبا در هیچ بازی دیگری سلاح هایی به این زیبایی مشاهده نمی کنید.

در سرزمین هایی که در دی ال سی به بازی اضافه می شوند ، بیابان های بسیار زیبایی مشاهده می شود که نهایت دقت و زیبایی در آن به کار رفته است تا محیطی به شدت زیبا به بازی اضافه شود.

در بازی تخریب پذیری وجود ندارد.نکته منفی در زمینه ی گرافیک همین عدم وجود تخریب پذیری در بازی است.مثلا هنگامی که داخل آب میروید و شنا می کنید قطرات آب به اطراف پرت نمی شوند و یا وقتی از آب به بیرون می آیید هیچ اثری از خیس بودن نیست.هنگامی که با دشمنان در حال جنگ هستید هیچ خونی در بازی دیده نمی شود;  جای زخم بر روی بدن نمی ماند و …

در بعضی از قسمت های بازی کمبود کار بر روی تکسچر ها یا بافت های بازی دیده می شود که می توان این اشتباه را گذاشت بر حساب بیش از حد بزرگ بودن دنیای اسکایریم و بعضی از قسمت ها طبیعیست که از دست سازندگان بازی در رود.

اما موسیقی بازی نیز برای خود دنیایی دیگر دارد.موسیقی های بازی به قدری زیبا هستند که بار ها و بار ها در منوی اصلی بازی توقف می کنید تا موسیقی اصلی بازی را بشنوید.

موسیقی این نسخه از بازی توسط آقای جرمی سول ( Jeremy Soul ) ساخته شده است که می توانید هم اکنون موسیقی های این بازی را در سایت گیمفا دانلود کنید.برای دانلود موسیقی ها وارد این لینک بشوید.

صداگاری بازی نیز دست کمی از بخش های دیگر ندارد و هماهنگی حرکات لب و صدا نیز در بازی قابل مشاهده است و هیچ اشکالی در آن وجود ندارد.

من اژدهازاده ام !

به هرکجا که می خواهید رفته و ماموریت های جانبی انجام دهید

شمشیرش را به دستش گرفته است.جوری آن را در دستش میفشارد که گویی عضوی از بدن اوست.به چشمان اژدهای بیرحم نگاه می کند.اژدها به او و با زبان اژدهایان می گوید فکر میکنی کی هستی که جلوی پادشاه اژدهایان ایستاده ای؟ . مرد کوهستان چشمانش لرزید هنوز وحشتی در دلش وجود داشت اما با خودش گفت حالا وقت ترس نیست.اسلحه ها را محکم تر گرفت و گفت : من اژدها زاده ام ….

بازی The Elder Scrolls V : Skyrim یکی از بهترین و قابل ستایش ترین بازی های نسل گذشته بود که توسط وبسایت بین المللی آمازون به عنوان بهترین بازی نسل گذشته انتخاب شد.عنوان نقش آفرینی که به همراه حفظ ریشه های یک نقش آفرینی کلاسیک ، ایده های نویی در خود جای داد و با شکستن مرز ها و ساخت یک دنیای بزرگ همه را مات و مبهوت خود کرد.این بازی درنسل هفتم یکی از بهترین ها بود و هنوز هم که هنوزه در بهترین هاست و سازندگان بازی های نقش آفرینی های دیگر باید از کاری که بتزدا کرد درس بگیرند و در بازی های خود استفاده کنند.امیدواریم که بار دیگر در این نسل نسخه ی دیگری از کتیبه ی بزرگان را ببینیم ….

نکات مثبت: موسیقی های حماسی و جذاب ، مراحل فرعی جذاب ، طراحی فوق العاده دشمنان در بازی ، DLC های فوق العاده و کامل کننده ،تنوع در سلاح و زره ها

نکات منفی: عدم نیاز به استفاده از غذا ، آب ،خواب و دارو -عدم وجود تخریب پذیری مناسب


البته نیاز به آب و غذا با مد Ineed یا مد های مشابه حل میشه *


******************************************************************************************************************
اگه تصاویر قابل مشاهد نیستن یا خرابی در لینک ها مشاهده کردین 
میتوانید از طریق   تماس با من   ,تلگرام   و یا   نظرات  گزارش دهید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.