بازار سیاه

بازار سیاه

اموزش و دانلود
بازار سیاه

بازار سیاه

اموزش و دانلود

تورنت چیست ؟ چگونه با تورنت دانلود کنیم ؟(دانلود برنامه تورنت+ آموزش)

حتما برای شما پیش آمده که در هنگام گشت و گذار در اینترنت با سایت و لینک های تورنت مواجه شدید و یا اسم تورنت را از دوستانتان شنیده باشید ، اما طرز استفاده از آن را نمی دانید! تورنت بزگترین شبکه اشتراک گذاری فایل بین کاربران سراسر دنیا است. با استفاده از تورنت می توانید هر چیزی را که فکر می کنید نیاز دارید به راحتی و بدون پرداخت هزینه اضافی دانلود کنید ؛ بازی ، فیلم ، موزیک ، نرم افزار ، عکس و... .

در این مطلب به معرفی و آموزش دانلود توسط تورنت با استفاده از نرم افزار uTorrent می پردازیم.


برای دیدن توضیحات به ادامه مطلب در پایین عکس بروید


 
 قابلیت های نرم افزار uTorrent :

- Download همزمان چندین File

- استفاده از پهنای باند اندک

- قابلیت پیکربندی پهنای بند بر اساس زمان

- سرعتی منحصر به فرد

- انتقال سریع و متناوب Resume ها

- پشتیبانی از تمام Protocol های اضافی

- استفاده از زبان شیرین فارسی

- مدیریت بهتر بر حافظه

- انتقال به حالت های گذشته پس از قطع شدن

- و ...



در این آموزش یا خواهید گرفت :
- توضیح در مورد طرز کار تورنت Torrent
- معرفی نرم افزار uTorrent
- آموزش استفاده از Torrent
- آموزش دانلود توسط Torrent
- اصطلاحات تورنت Torrent
- و...

تورنت چیست ؟
تورنت پروتکلی است که به منظور ارسال فایل طراحی شده است. در واقع نوعی ارتباط دو به دو می باشد که کاربران مستقیما به یکدیگر متصل می باشند و به ارسال و دریافت قسمتی از فایل می پردازند. فلسفه کلیدی Torrent این است که کاربران باید همزمان با دانلود کردن اطلاعات آن را آپلود نمایند ، در این صورت پهنای باند شبکه با حداکثر کارایی به کار گرفته می شود.
به زبان ساده تر تورنت Torrent یک ضابطه به اشتراک گذاری فایل ها است که در آن لازم نیست شخصی فایل را بر روی یک سرور آپلود کرده و دیگران آن را از روی سرور دانلود کنند ، بلکه در تورنت گیرنده ، فایل ها را به صورت مستقیم از روی کامپیوتر شخص فرستنده دریافت می کند و دوباره همان شخص آن فایل رو برای دیگری ارسال می کند.
یک مثال ساده برای تفهیم تورنت :
تورنت را می توان به گروهی از افراد تشبیه کرد که دور یک میز نشسته اند. هر کدام از این افراد سعی دارند که کپی کاملی از یک کتاب را دریافت کنند. نفر اول اعلام می کند که صفحات 1 تا 10 ، 30 تا 45 و 60 تا 70 را دارد و نفرات سوم و چهارم و پنجم هر کدام قسمت هایی از این صفحات را ندارند. بنابراین هر یک برای گرفتن صفحات خود را با نفر اول هماهنگ می کنند. نفر دوم اعلام می کند که صفحات 11 تا 22 ، 31 تا 55 و 75 تا 80 را دارد. نفر اول و چهارم و پنجم به نفر دوم می گویند که بعضی از صفحات او را می خواهند و او هم یک کپی به آن ها می دهد. این روند ادامه می یابد تا وقتی همه افراد کپی تمام کتاب را به دست آورند. همچنین در این میز شخص دیگری وجود دارد که کپی کل کتاب را دارد. بنابراین احتیاج ندارید که برایش کپی صفحه ای ارسال کنید. او صفحاتی را که هیجکس ندارد بین افراد پخش می کند. در ابتدا هنگامی که افراد دور میز می نشینند ، باید از او بخواهید که اولین سری کپی صفحات خود را بدهد. بدین ترتیب این فرد می تواند کتابی را که دارد در اختیار افراد زیادی قرار دهید بدون اینکه مجبور باشد کل کپی را به تمام افراد بدهد. او می تواند در عئض قسمت های مختلفی از کتاب را به افراد متفاوت بدهد و آن ها قادر خواهند بود که این قسمت ها را در بین خود پخش کنند. بدین ترتیب این فرد کل کتاب را در اختیار دارد.
تفاوت دانلود تورنت با دانلود های معمولی در چیست ؟
تفاوتش این است که دیگر لازم نیست هزینه های فوق العاده بالایی برای سرور و پهنای باند پرداخت شود. کامیپوتر شما سرور شماست! پس اون دسته از کسانی هم که هزینه پرداخت سرور رو ندارن به راحتی می تونند فایل های خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند.

با این حساب همه می توانند هارد کامپیوتر من را ببینند و هر چه که خواستند بردارند ؟خیر !! به هیچ عنوان...! شما وقتی یک فایل رو به اشتراک می گذارید دانلود کننده ها فقط همان فایل رو می توانند از شما بگیرند. نگران هیج چیز نباشید.

نرم افزار uTorrent چیست و آن را از کجا تهیه کنیم ؟
برای دانلود فایل های تورنت نیاز به یک دانلود منیجر خاص دارید که توانایی اجرای فایل های تورنت را داشته باشد. یکی از معروف ترین آن ها uTorrent است.
برای دانلود نرم افزار uTorrent می توانید از سایت های معتبر فارسی استفاده کنید و یا به سایت رسمی آن مراجعه کنید.




پسورد درصورت نیاز : www.blackmarket.blogsky.com

نمایی از نرم افزار uTorrent :



چگونه فایل های تورنت را دانلود کنیم ؟
پس از دانلود و نصب نرم افزار uTorrent ، می بایست فایل هایی با پسوند .torrent را درون نرم افزار اجرا کنید تا بتوانید دانلود خود را شروع کنید.
بدین منظور باید در اینترنت شروع به جستجوی فایل مورد نظر (فیلم ، بازی ، نرم افزار ، آهنگ و...) با پسوند .torrent بگردید. این فایل ها حجم بسیار کمی دارند و حاوی اطلاعات دانلود هستند. پس از دانلود این فایل ها در کامپیوتر می بایست آن را با نرم افزار uTorrent باز کنید تا عملیات دانلود آغاز شود.


همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید فایل تورنت را در نرم افزار uTorrent اجرا کردیم و دانلود شروع شده.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید ، پهنای باند مصرفی است. از سمت راست بالای نرم افزار روی دکمه زیر کلیک کنید تا وارد تنظیمات uTorrent شوید.
در پنجره باز شده وارد Bandwidth شوید.

در این قسمت 2 تنظیم مهم وجود دارد. حداکثر سرعت آپلود و دانلود!

سرعت دانلود را که باید روی حداکثر گذاشت تا از حداکثر پهنای باند برای دانلود استفاده شود ، بدین منظور عدد 0 را در قسمت Maximum Download Rate بنویسید.
سرعت آپلود را در صورتی که از اینترنت با پهنای باند نامحدود استفاده می کنید در قسمت Maximum Upload Rate بر روی 0 قرار دهید تا کاربران دیگر که قصد دانلود همین فایل را دارند بتوانند راحت تر دانلود کنند. اما اگر اینترنت شما محدودیت حجمی دارد عدد 1 را وارد کنید تا سرعت آپلود شما حداقل شود. البته اگر در ساعاتی که حجم ترافیکی اینترنت شما رایگان است این کار را نکنید. بگذارید سرعت آپلود شدن همان مقدار نامحدود باشد.

نکته :
 یادتان نرود پس از اتمام دانلود فایل مورد نظر ، آن را از لیست uTorrent حذف کنید ، در غیر این صورت شما در حال Seed هستید و این حجم ترافیک شماست که دارد کم می شود. در واقع دانلود شما تمام شده اما آپلود یا Seed فرستادن خیر!

فایل های تورنت را از کجا دانلود کنیم ؟
فایل های تورنت در اینترنت بسیار زیادند ، با یک جستجوری ساده در گوگل به نتایح بسیار زیادی می رسید. برای مثال اینطور جستجو کنید.


 
همچنین سایت ها ، موتور های جستجو و Tracker های زیادی وجود دارد که کار شما را برای پیدا کردن فایل مورد نظر آسان می کند.
موتور جستجوگر فایل های تورنت : Torrentz
معروف ترین و قوی ترین Tracker ها : Mininova و Kat و Extra Torrent

ok تا اینجا کافیه اگه خودتونو زیاد درگیر نمیکنید
اطلاعات بیشتر :
نکته مهم : نکته بسیار مهمی در ارتباط با فایل های تورنت وجود دارد که جستجوی فایل های مورد نظرتون باید بر طبق این نکته باشد.
به مثال زیر توجه کنید :

فرض کنید می خواهید فیلم Hugo را دانلود کنید ، آن را جستجو می کنید و لینک های متعددی از این فیلم برایتان نمایش داده می شود. همانند عکس زیر.

خب ، همانطور که مشاهده می کنید در سمت چپ اسم فیلم وجود دارد و در سمت راست یک سری اطلاعات از تورنت آن.
یک مقدار دقیق تر می شویم...


همانطور که مشاهده می کنید اطلاعاتی نظیر Leech ، Seed ، مدت زمانی که این فایل به اشتراک گذاشته شده و سایز آن مشخص است.
نکته مهم اینجاست که شما باید آن تورنتی را دانلود کنید که Seed آن بیشتر باشد! مثلا همان تورنت اول 227 تا Seed دارد که سرعت بسیار خوبی برای دانلود به شما می دهد.
برای درک بهتر اصطلاحات زیر را حتما مطالعه کنید.

اصطلاحات تورنت Torrent :
Torrent : فایل های Torrent فایل هایی هستند که ما از وب سرور با پسوند .torrent دریافت می کنیم و دارای حجم بسیار کمی هستند.

Peer : به کامپیوتری که به آن متصل می شویم و شروع به دانلود می کنیم Peer نامیده می شود. معمولا Peer ها تمام فایل را ندارند و گرنه به آن ها Seed می گفتند.

Seed : کامپیوتری است که کپی کامل یک Torrent مشخص را دارد. هنگامی که کامپیوتر ما به طور کامل فایل را دانلود کند ، تا زمانی که رو دکمه Finish کلیک نکنیم و یا از هر طریقی آن را نبندیم ، باز باقی می ماند. به این عمل Seed بودن و یا Seeding می گویند. بهتر است پس از دانلود کامل یک فایل برای کمک به دیگران مدتی Seed کنیم تا کاربران دیگر در صورت نیاز بتوانند آن فایل را دانلود کنند.

Leech : به Peer یی گفته می شود که به خاطر نسبت اشتراک پایین خود بر روی Swarm تاثیر منفی می گذارد. به بیان دیگر بیشتر از اینکه آپلود کند ، دانلود می کند! با این وجود اصطلاح Leech می تواند به جای Peer بکار گرفته شود.
Tracker : سرور هایی هستند که وظیفه نگهداری فایل های تورنت و همینطور هماهنگ کردن دانلود کننده ها و آپلود کننده ها را بر عهده دارند.

Reseed : هنگامی که که هیچ Seed ای برای فایل تورنت مورد نظر موجود نباشد و Peer ها با هم کل فایل را نداشته باشند و تمامی Peer ها فایل ناقصی دارند و هیچ یک قسمت تکمیل کننده ای را ندارد. در این صورت کامپیوتری با فایل کامل باید به Swarm متصل شود و قسمت های ناقص را ارسال کند. این عمل Reseed نام دارد.

Swarm : به گروهی از ماشین ها گفته می شود که به طور مشترک و جمعی برای یک فایل خاص به یکدیگر متصل اند.

Downloading : به عمل دریافت داده از کامپیوتر دیگر (سرور) را دانلود کردن می گویند.

Uploading : به عمل فرستادن و ارسال داده به کامپیوتر دیگر (سرور) را آپلود کردن می گوند.

Share Rating : نشان دهنده نسبت مقدار آپلود شده به مقدار دانلود شده است
.


نظرات 2 + ارسال نظر
mahdi شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 06:36

مثل همیشه عالی

سحر خانم جمعه 2 بهمن 1394 ساعت 13:39 http://sahar8.vba.ir

خیلی ممنون از وب سایت خوبتون که فوق العاده عالیه....واقعا متشکرم....
98085

نظر لطف شماست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.